windows tabanlı yazılımlardan nokta vuruşlu printer ile çıkdı almada yavaşlık sorunu

Windows tabanlı programlardan dow matrix yazıcılara uzun uzadıya çıktılar gönderipte bitmesi için aylar bekleyen arkadaşlarımız için bir döküman hazırladım...

Muhasebeci arkadaşlarımızın baskısı üzerine bulduk bu çözümü


Windows tabanlı programlardan dot matrix (nokta vuruşlu) yazıcılara gönderilen çıktıyı işletim sistemi Windows olduğu için grafik olarak algılıyor ve gönderilen çıktının ağır aksak çıkmasına sebep oluyor hatta yazıcımızın kafasına hasar verebilecek seviyeye getirebiliyor.

Windows tabanlı programlardan gönderilen çıktıların MS-DOS işletim sisteminden gönderilmiş gibi yazıcıya algılatabilmek için aşağıdaki işlemleri sırasıyla yapmamız gerekiyor.


1 - Denetim masası menüsünden Yazıcı ve fakslara tıklayınız
2 – Sol üst köşeden “Yazıcı Ekle” butonuna basınız
3 – Çıkan pencerede “İleri tuşuna basınız”
4 – Bu Bilgisayara Bağlı Yerel Yazıcılar yazan yer işaretli değilse işaretleyip ileri butonuna basınız.
5 – İleri butonuna basınız.
6 - Gelen pencerede sol taraftaki listeden “Soysal” adlı yazıcıyı ve sağ taraftaki listeden “Generic / Text Only” modelini seçerek ileri butonuna tıklayınız.
7 - Çıkan penceredeki “İleri” butonuna basınız
8 – Çıkan penceredeki “İleri” butonuna basınız.
9 – Çıkan pencerede “Hayır” kısmını işaretleyerek ileri butonuna basınız
10 – “ Son” Butonuna tıklayarak yazıcı ekleme işlemini bitiriniz.
11 – Tekrar denetim masasından , yazıcı ve fakslara girerek eklemiş olduğumuz “Generic / Text Only” yazıcısının üzerine sağ tuşla tıklayıp özelliklere giriniz.
12 – Çıkan pencereden “Yazı Tipi Seçimi” tabına tıklayarak , “Kod Sayfası” yazan yerin karşısındaki listeden “MS-DOS Türkçe (857)” yazı tipini seçiniz.
13 – Seçtikten sonra “Tamam” butonuna basarak yazıcı özelliklerinden çıkınız.
herhangi bir programdan yazıcıya çıktı gönderdiğinizde eskiye nazaran %230 daha hızlı yazdığını göreceksiniz.

Yazıcınızın ayarlarından 17 cpi boyut ve HSD formatına ayarlı olmasına dikkat ediniz.

Makaleyi yazan: Merlin, hardwaremania.com forumdan. kendisine forumdan teşekkür edemedim zira forum yönetimi email aktivasyon koymuş ve o aktivasyon mailleri ne hikmetse ya gelmez yada günler sonra gelir. Bende bi cevap yazamadım kendisine bu konudan dolayı buradan teşekkür etmek istiyorum.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Knight Online Genel Bilgiler ve Tüyolar

Rebirth item upgrade yöntemi knight online

Tecavüz +18